Rehberlik Servisi

Rehberlik Servisi Tanıtımı

  

  AMACIMIZ

     Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisi, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle;

Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını,

Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeyde geliştirmesini, sağlamaya yönelik uygulamalar yapmaktadır.

 

   İLKELERİMİZ

 

◦   Gizlilik 

◦   Gönüllülük

◦   Süreklilik

◦   Kişi haklarına saygı

◦   Güven

◦   Bireyin değerliliği

◦   Bireyin Özerkliği

◦   İşbirliği

 

     

    REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

 

◦     Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmak değildir.

◦     Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.

◦     Rehberlik servisi hastane, psikolojik danışman  doktor değildir.

◦    Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.

 

 

 

  ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

      EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması. 
  • Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması
  • Her yaş ve sınıf  düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması. 
  • Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.
  • Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.

   BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
  • Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
  • İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
  • İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapmak.
  • Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

      MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,
  • Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere ve velilere bilgi vermek.

REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU


           Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir .

VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM?


             Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.

             Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün Rehberlik ve Psikolojik Danışma servisine gelebilirsiniz. 

 

 Rehberlik Öğretmeni  :Nurcan YILDIRIM AKBOĞA



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi